Svar til: Er eQSL i økonomiske vanskeligheder?

Brugerkonto Fora AMATØRRADIO HF CONTEST Er eQSL i økonomiske vanskeligheder? Svar til: Er eQSL i økonomiske vanskeligheder?

Verner Qvotrup
OZ9XU
Deltager

Hej Henning

Om eQSL er i krise ved jeg ikke. Nu er jeg GOLD member, så jeg får ikke disse opfordringer til at donerer.

Men det er rigtigt, at eQSL til tider er utrolig langsom med svartider på op til et minut. Dog synes den at være hurtigere om morgenen eller omkring midnat DNT.

I starten (2011) samlede jeg da ind til diplomer, men QSL fra eQSL kan ikke bruges ret mange andre steder, så jeg har de sidste 4-5 år også brugt eQSL på samme måde som dig.

Iflg. seneste opdatering har eQSL 124698 medlemmer (calls) og LoTW 133024 medlemmer (calls). For et år eller to siden stod de faktisk ret lige omkring 120000 medlemmer. Så noget kunne da tyde på, at de er ved at tabe pusten.

Fordelen ved eQSL er, at modparten altid får QSL, hvilket er en hjælp, hvis de har modtaget mit call forkert. Det er især når jeg bruger 5P5Q, som de fleste modtager som SP5Q eller HP5Q. Her hjælper det jo lidt. En anden fordel er, at man kan rette/slette forkert uploaded QSO’er, hvilket er en svaghed hos LoTW. Her har jeg ca. 350 QSO, som er forkerte, især dato eller tid, og de ligger der bare. Det virker irriterende.

God DX jagt.

73 de OZ9XU // Verner